Wednesday, 9 May 2012

New drama Japan Toshi Densetsu no Onna ~ 都市伝説の女


Konnichiwa....stlh hampir 2 mggu x update blog, akhirnya aku kembali jg m'update blog ku yg dhnk b'sawangni..haha..Gomen nasan minna.. Kali ni aku nk bgtaw ade cite baru utk Spring season di Jepun b'tajuk Toshi Densetsu no Onna..cite ni dh lama aku tahu tp xsmpt sje nk update blog. Buat masa ni cite ni baru ditayangkan pd 13 april 2012 & msh lg sitayangkn di tv Asahi..Buat masa ni baru ade 4  epsid sje & aku jg bru je tgk tiga episd t'sebut.. X dinafikn memg best jg cite ni..so, ni serba sedikit psl cite ni..Jom baca...

Sinopsis..
M'gisahkan Detektif Tsukiko Otonashi (Masami Nagaswa) yg b'kerja di pasukan Bahagian Siasatan Pertama yg diketuai oleh Ichio Tannai (Naoto Takenaka). Tsukiko jg seorg yg taksub dgn manga "Toshi Densetsu"..Walaupun dia mendakwa menjadi detektif kerana Toshi Densetsu. Namun, apabila setiap kes yg dikendali olehnya, Tsukiko akan memastikannya sama ada kes t'sebut boleh ada sebarang kaitan dgn Toshi Densetsu., Sementara itu pula, P'yiasat forensik Hiroto Katsuura (Junpei Mizobata) mula jatuh cinta dgn Detektif Tsukiko Otonashi apabila b'temu p'tama kali..Secara keseluruhan cite b'kaitan p'yiasatan yg melibatkan detektif Tsukiko & jg p'yiasat forensik Katsuura..

Episod 1
Detektif Tsukiko Otonashi yg baru je masuk ke pasukan Bahagian Siasatan Pertama tlh memulakn tugasnya apabila di ofisnya m'dpt pggiln telefon m'genai kes kematian Fujisawa-san..Dia yg b'gegas ke tmpt kejadian t'sebut utk mula m'buat p'yisatn..Masa ni jg lah p'yiasat forensik mula jatuh cinta dgnnya apabila p'tama kali melihat wajahnya,..hehe..Sejak kejdian ni, Detektif Tsukiko b'kerjasama dgn p'yiasat forensik Katsuura..Keesokkan harinya dia x dtg kerja dgn alasan dia m'galami sakit..tp sbnrnya dia & Katsuura secara senyp g bt p'yiastn psl kes kematian yg ditugaskn utk pasuknnya m'yelesaikn..Kematian kali ni yg pd mulanya ada kaitan dgn misteri keramat masakado sbnrnya adlh hnye rekaan sje yg dibuat oleh kwn si penjenayah..Setelah detektif Tsukiko & dibantu Katsuura m'yiasat kes ni secara t'perinci & jg b'jumpe dgn ex-gf Fujisawa-san, akhirnya kes ni dpt diselesaikn..Akhirnya, kes dpt diselesaikn apabila, ex-gf Fujisawa-san m'beritahu p'kara sbnr kpd detektif Tsukiko & jg pasukannya m'genai kematian Fujisawa-san adlh dirncg oleh tung barunya & jg ketua company t'babit..

Detektif Tsukiko bersama p'yiasat forensik Katsuura
Episod 2
Kalini m'genai kes kematian yg seorg wanita b'usia Fukoku-san..seperti biasa Detektif Tsukiko & pasukannya dtg ke tmpt kematian..Kematian kali ni kalu xdisiasat nmpk seperti kematian ada kaitn dgn kepercayaan karut..xpun seng ckp urban myth..Sebbnya detektif Tsukiko sndiri yg pd mulanya suka m'gaitknnya dgn urban myth..tp dia akn siasat smpi lah kes ni diketahui penjenayh sbnrnye..Kali ni, yg m'jd misteri adlh diamond curse..Detektif Tsukiko mula m'yiast psl diamond curse ini t'masuklh ahli keluarga simati..Akhirnya, kes ni dpt diselesaikn apabila kematian Fukoku-san buknlah akibt sumphn atau kejadian misteri tetapi adlh dibunuh oleh Satomi-san..Satomi-san berbuat begitu kerana disebbkn Fukoku-san yg tidk suka p'cintaan antara anaknya Kou-san dgn dia..episod kli ni memg aku xsgke yg pmbunuhnya adlh Satomi-san..

Episod 3
Episod kali ni pun menarik jg yg mana m'libtkn kes kehilangan bride (pengantin perempuan)..Berkaitan dgn Miki-san yg mana dihari p'khwinannya, dia tlh didapati hilang semasa sedg mnunggu upacara p'sandingnnya..Misteri dlm episod kali ini ialah Miki-san yg dikatakn selalu nmpk wajah kembrnya sendiri didalam cermin..spti bese detektig Tsukiko m'buat p'yiastn melalui bilik Miki-san ditmpt mnunggu p'sndingn dan jg skeping gmbr yg diberi oleh bakal suaminya..Juga spti bese m'buat experimen dibilik t'sebut..Sebenarya Makihara Hitomi m'punyai muka yg sama dgn Miki-san..akhirnya, kes berjaya diselesaikn, sebenrnya Miki-san buknlah hilang tetapi tealh dibunuh dan mayatnya jg tlh dibuang ke kolam b'dektn dgn tmpt p'sandingn..Miki-san dibunuh oleh Hitomi-san secara xsengaja semasa dibilik p'salinan t'sebut  & Hitomi b'pakat dgn bakal suaminya utk m'buang mayat Miki-san ke dlm kolam bg pembunuhn t'sebut x diketahui oleh org lain..
Memg menarik jg episod kalini..best...

~Cukuplah review kali ni..detail sgt..hahaaa

Info
Tajuk: 都市伝説の女
Title (romaji): Toshi Densetsu no Onna
Format: Renzoku
Genre: Detective
Episod: -
Rangakaian TV: TV Asahi
Tempoh tayangan: 2012-Apr-13 start
Hari / Masa: Friday 23:15
Lagu tema: Mamireru by Kimura Kaela
Lagu pembukaan: Don’t Stop Me Now by m-flo

Pelakon
Masami Nagasawa Junpei Mizobata Naoto Takenaka Hiroyuki Hirayama Takayuki Takuma    
sbg                             sbg                    sbg                    sbg                        sbg
Tsukiko Otonashi Hirohito Katsuura Ichio Tannai       Toshiya Shibayama     Yuichi Gohara

Komen.
~ Walaupun aku bru tgk 3 episd tp aku dh mula suka kt Tsukiko lakonan Masami Nagawa..huhuhuu.sbbnya kawaii...lgpun jalan cite ni best di tmbh pula dgn lakonn mantap dr Junpei Misobata..
~ Bagi aku jln cite yg menarik b'kaitn detektif..wlupun cite ni ada ckit cuba nk dicmpurkn ttg misteri..
~ Sikap kerajinan Katsuura dlm cite ni t'serlah sgt t'utama bile ke tmpt kejadian..sempt lg m'gemas..huhuu
~ Tsukiko dan Katsuura akan bt eksperimen setiap kali mereka nk setelkn kes..atau tuk cri bhn bukti..
~ Aku suggest korg leh tgk cite ni t'utama yg minat sgt cite psl p'yiastn..kihkih..enjoy..=)







8 comments:

9n0L4 said...

penuhla blog ni dgn review cite jepun eh. ;)

aReLaN said...

hohoho..cambest je.lama tak layan jdorama ni.

dyabunga said...

mcm best je..sebb citer menyiasat..cm ne nk tgk citer ni?

TF said...

serius lama tak tengok citer jepun..tapi minat jugak genre camnie

ninest123 said...

nike free, michael kors, longchamp outlet, replica watches, louis vuitton, burberry, chanel handbags, louis vuitton outlet, tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp pas cher, nike outlet, oakley sunglasses, longchamp outlet, nike air max, louboutin, oakley sunglasses, nike air max, cheap oakley sunglasses, ugg boots, ugg boots, uggs on sale, nike roshe run, ray ban sunglasses, longchamp, oakley sunglasses, louboutin pas cher, air max, louis vuitton, air jordan pas cher, louboutin shoes, jordan shoes, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, ralph lauren pas cher, replica watches, polo ralph lauren outlet, prada outlet, prada handbags, louis vuitton outlet, nike free, tiffany jewelry, ray ban sunglasses, sac longchamp, polo ralph lauren outlet, tory burch outlet, louis vuitton, gucci outlet, louboutin outlet, kate spade outlet

ninest123 said...

ray ban pas cher, michael kors outlet, timberland, lacoste pas cher, air force, kate spade handbags, north face, hollister, hermes, hogan, lululemon, mulberry, michael kors, nike air max, coach purses, coach outlet, tn pas cher, nike air max, true religion jeans, true religion jeans, converse pas cher, vans pas cher, ray ban uk, michael kors outlet, abercrombie and fitch, michael kors, ralph lauren uk, nike roshe, sac guess, ugg boots, coach outlet, nike air max, burberry outlet online, true religion jeans, hollister pas cher, north face, michael kors outlet, replica handbags, oakley pas cher, burberry, michael kors, michael kors outlet, nike blazer, new balance pas cher, nike free run uk, michael kors, true religion outlet, michael kors outlet, ugg boots, vanessa bruno

ninest123 said...

herve leger, longchamp, louboutin, soccer shoes, jimmy choo shoes, mac cosmetics, ghd, iphone cases, babyliss, insanity workout, hollister, north face outlet, north face outlet, soccer jerseys, hollister, ferragamo shoes, birkin bag, mcm handbags, mont blanc, bottega veneta, nike roshe, vans shoes, oakley, p90x workout, asics running shoes, chi flat iron, valentino shoes, nike trainers, gucci, baseball bats, new balance, reebok shoes, wedding dresses, nike air max, nike huarache, nike air max, abercrombie and fitch, celine handbags, instyler, timberland boots, nfl jerseys, hollister, converse outlet, vans, beats by dre, ray ban, lululemon, lancel, giuseppe zanotti, ralph lauren

ninest123 said...

moncler, wedding dresses, louis vuitton, juicy couture outlet, moncler, moncler outlet, louis vuitton, moncler, swarovski crystal, swarovski, canada goose, ugg boots uk, canada goose, moncler, moncler, ugg pas cher, karen millen, doudoune canada goose, ugg,uggs,uggs canada, canada goose uk, moncler, juicy couture outlet, replica watches, sac louis vuitton pas cher, hollister, links of london, supra shoes, bottes ugg, toms shoes, coach outlet, pandora jewelry, louis vuitton, marc jacobs, canada goose, canada goose outlet, canada goose outlet, moncler, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, pandora jewelry, pandora charms, canada goose, thomas sabo, louis vuitton, montre pas cher

Copyright@Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik theprofmie