Saturday, 9 February 2013

K-Drama Review 2012 ~To the Beautiful You~아름다운 그대에게

Annyong haseyo & salam sejahtera.,.. kalini aku nk review drama Korea yg bertajuk To the Beautiful You..cite ni baru saja abez lyn mggu lepas..pehh..bg aku best sgt drama ni..walaupun ia diadaptasi dr drama femes jepun.. Lakonan Choi Min Ho yg mrupakn ahli group Shinee & heroinnya pula Choi Seol Ri dr group f(x)..

Sinopsis..
Mengisahkan Goo Jae Hee yg merupakan seorg gadis Korea yg tinggal di Amerika Syarikat. Pd satu hari, dia tlh menyaksikan satu perlawanan lompat tinggi di tv dan bermula dr situ dia tlh terpikat dgn salah seorg pemain lompat tinggi tersebut iaitu Kang Tae Joon.. Akhirnya, Jae Hee bertekad utk pindah ke sekolah di Korea yg mana sekolah tersebut merupakan sekolah Kang Tae Joon,.Manakala Tae Joon pula menjangkakan yg kariernya sbg seorg atlet lompat tinggi akan tamat setelah dia mengalami kemalangan..Tae Joon bersekolah di sebuah sekolah yang mana ia merupakan bg budak lelaki sahaja, oleh itu, Jae Hee tlh menyamar sbg seorg pelajar lelaki dan dia bersekolah di situ... Jae Hee jg telah duduk sebilik dgn Tae Joon. Pada permulaannya, Tae Joon msh lg tidak dpt membuat lompatan dgn baik.. di awal perkenalan Jae hee & Tae Joon tidak rapat lg.

Semasa Jae Hee berada di sekolah tu dia tlh berkawan rapat dgn Eun Gyeul..Yang mana Eun Gyeul ni mrupakan pemain bola sepak sekolah.. Di awal cite rahsia identiti Jae Hee hmpir terbongkar apabila cikgu yg merawat Jae Hee mendapati yg Jae hee adlh seorg perempuan.. namun begitu Jae hee merayu agar identitinya di rahsiakn..Jae hee jg terpksa berterus terang dgn cikgu tu yg dia terpksa menyamar kerana mempunyai alasan..


Jae Hee tlh pergi mengikut kwn2 sekelasnya berkelah di pantai..tapi semasa di sana ada beberapa insiden yg menimpa Jae Hee mujurlah Tae Joon dtg menyelamatkan Jae Hee.. Bermula dr sini mereka tlh mula pun rapat... Pada suatu hari, oppa kpd Jae Hee tlh dtg melawat Jae Hee di sekolah, masa ni perjumpaan ni Jae Hee tlh kembali menjd perempuan kerana xnk bg oppa nya taw..Walaubagaimanapun, penyamaran Jae Hee kantoi oleh oppa nya jg dan oppanya taw yg dia menyamar sbg pelajar lelaki dan bersekolah di sekolah lelaki..Pertelingkahan oppa dan Jae Hee di biliknya menyebabkn yg Tae Joon kbtuln berada di luar bilik tlh mendgr segala perbualan mereka.. Dr situ Tae Joon tlh mengetahui siapa sebenarnya Jae Hee dan mengetahui identiti sebenar..


Setelah lama Jae hee memberi semangat kpd Tae Joon utk kembali aktif dlm acara trek..Tae Joon akhirnya bersedia utk melompat semula.. Sepnjg Jae Hee berada di sekolah tersebut jg ada orang disekelilingnya yg ingin mengenakan dia. Misalnya semasa Festival Genie, Jae hee terpakse memasuki pertandingan Miss Genie demi memastikan Tae Joon kembali semula melompat..Bukan itu sahaja, semasa di bilik persalinan baju Jae Hee tlh pun diambil oleh org yg nak kenakan Jae hee..mujurlah Tae Joon berada di tmpt tersebut dan berjaya mengambil baju tu dan diberikan semula kpd Jae Hee..

Di hari berikutnya, Jae hee tlh mengikuti oppa nya pergi mjlis makan malam..Di sini, identitinya jg hmpir kantoi dgn gf Tae Joon..sebenarna Oppa Jae hee jg menyukai Jae hee.Setelah sekian lama, gf Tae Joon, Han Na dh taw identiti sbnr Jae hee..sbbnya nmpk picture Jae hee dlm buku..Tapi nme dye dlm tu Jay Dawson.. Disebabkn cemburu yg melampau Han na tlh buat sesuatu yg tidak disgka iaitu pergi buat announce kt public yg die ngn Tae Joon ngh dating (BERCINTA)..

Hubungan persahabatan Jae Hee & Tae Joon semakin rapat..Dalam diam,Eun Gyeul jg menyukai Jae Hee..so, Eun Gyeul tlh meluahkn perasaannya pd Jae Hee dgn berkata "i like u"..Tapi pd masa ni Tae Joon xtaw lg yg Eun Gyeul menyukai Jae Hee..

Setelah lama berlatih, akhirnya Tae Joon dpt melompt dgn baik walaubagaimanapun kwnnya yg turut msuk lompt tinggi dan berlatih dgn dia telah merasa cemburu..Mlhn telh berniat xbaik pd Tae Joon..Suatu pg, Jae hee yg menggunakn basikal Tae Joon tlh terjatuh ttpi ia berjya diselamatkan oleh chan Eun gyeoul.. Tapi disbbkn menyelamatkn Jae Hee, Eun Gyeul cedera & x dpt bermain utk match yg peringkt national..

Kemesraan Jae hee dan Tae Joon terserlah

Berita ttg ayah Tae joon collapsed jg tlh diketahui oleh Tae Joon sendiri..Tae Joon gi melawat ayhnya di hospital..Walaubagamanapun Tae Joon tetap trus berlatih lompat tinggi..Disebabkn hbgn Tae Joon dan Jae Hee sudah begitu dan mesra..sbrnya mereka jg sudah menyukai satu sama lain..Satu hari, ayhnya dtg jmpe Tae joon sewaktu dinner..ayhnya tlh menceritakan sbb sebenr kematian maknya..yg mana mak nya sbnrnya mempunyai penyakit kanser..tp mak nya selalu cube smbunyikn..

Tae joon luahkn isi hatinya yg dia suka pd jae hee... Identiti Jae Hee tlh pun bocor apabila sewaktu
Jae hee nk mndi, Eun Gyeul msuk bilik air..taw yg Jae hee adlh seorg permpuan..Slps kejadian tu, Eun Gyeol dh xtgur jae hee sbbnya dia sudah mengetahui identiti sbnr Jae hee..Stelah lama Jae Hee berada di sekolah tu, khabar angin mengenai ada pelajar perempuan menyamar sbg seorg peljr lelaki tlh tersebar..Identiti jae hee jg hmpir kntoi..ade wartwn pun hmpir taw..yang dorm laki ade peljr permpuan..Malahan ada senior senior mengintai Jae hee salin pkaian..mujur, Eun Gyeol dtg selamtkn Jae hee..

Tae Joon pergi juga pertandingan lompat tinggi di stadium utk beberapa hari..Akhirnya, identiti Jae Hee sudah pun kantoi..Semuanya apabila Jae hee jatuh pengsan..Setelah itu, Jae hee ambil keputusan utk meninggalkn sekolh tersebut tp sblumtu Jae hee pergi berjumpa Tae joon dulu..dan mereka kluar bersama..Jae hee merahsiakn yg dia mahu bertukar sekolah tanpa memberitahu Tae Joon..Jae hee pulang semula ke Amerika...Setahun kemudian, Tea Joon tlh dtg ke Amerika Syarikat dan berjumpa Jae Hee..


Min Ho sbg Kang Tae Joon

Choi Seol Ri sbg Goo Jae Hee






Info
Tajuk: 아름다운 그대에게 / Areumdawun Geodaeege
Juga dikenali sbg: To the Beautiful You / Hana Kimi / For You in Full Blossom
Genre: Romance, comedy, youth
Episod: 16
TV Siaran : SBS
Tempoh Siaran: 2012-Aug-15 hingga 2012-Oct-04
Related TV shows: Hua Yang Shao Nian Shao Nu (CTS/GTV, 2006), Hanazakari no Kimitachi e (Fuji TV, 2007), Hanazakari no Kimitachi e 2011 (Fuji TV, 2011, Remake)
Pelakon Utama :
Choi Seol Ri sbg Goo Jae Hee
Min Ho sbg Kang Tae Joon
Lee Hyun Woo sbg Cha Eun Kyul
Kim Ji Won sbg Seol Han Na


Komen..
~ Drama remaja yg pnuh kisah percintaan, komedi, erti persahabatan, ksih sayang dan lain2 lg..
~ Jalan cerita yg menarik, terutama konflik2 yg berlaku..
~ cite ni bila dh tgk episod 1 , mst nk tahu episod berikutnya..terutama bila dh tgk preview next episode..hehe
~ Walaupun jln cerita hmpir sama dgn versi Jepun tp ada kelainan yg dibuat oleh pengarah dlm versi Korea ni..
~ Secara keseluruhan drama ni BEST.. 9/10... (",)

P/S : alahai..cuti sem dhnk smpi ke penghujungnya..hmm...

9 comments:

g.i.r.l.o.n.t.h.e.s.l.o.p.e said...

huhu. i dunno y, me tgk separuh je. i miss de gag from dorm's leaders mcm yg versi jepun.

likewise, i tgk separuh je you're beautiful versi jepun. heeee :P

*right now, tgh layan shut up flower boy band. weee*

dya bunga said...

cite tu mmg best..dya pernah tgk..hihi

Mieya Atiera said...

Betul tu. lebih kurang sama jalan ceritanya dengan cerita Jepun.

syafika ibrahim said...

dh tgk jgk.. best, klakar.hahahha

9n0L4 said...

nnt tayang lagi kot kat 393. hehe. ke dah stat ehh? :)

ninest123 said...

nike free, michael kors, longchamp outlet, replica watches, louis vuitton, burberry, chanel handbags, louis vuitton outlet, tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp pas cher, nike outlet, oakley sunglasses, longchamp outlet, nike air max, louboutin, oakley sunglasses, nike air max, cheap oakley sunglasses, ugg boots, ugg boots, uggs on sale, nike roshe run, ray ban sunglasses, longchamp, oakley sunglasses, louboutin pas cher, air max, louis vuitton, air jordan pas cher, louboutin shoes, jordan shoes, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, ralph lauren pas cher, replica watches, polo ralph lauren outlet, prada outlet, prada handbags, louis vuitton outlet, nike free, tiffany jewelry, ray ban sunglasses, sac longchamp, polo ralph lauren outlet, tory burch outlet, louis vuitton, gucci outlet, louboutin outlet, kate spade outlet

ninest123 said...

ray ban pas cher, michael kors outlet, timberland, lacoste pas cher, air force, kate spade handbags, north face, hollister, hermes, hogan, lululemon, mulberry, michael kors, nike air max, coach purses, coach outlet, tn pas cher, nike air max, true religion jeans, true religion jeans, converse pas cher, vans pas cher, ray ban uk, michael kors outlet, abercrombie and fitch, michael kors, ralph lauren uk, nike roshe, sac guess, ugg boots, coach outlet, nike air max, burberry outlet online, true religion jeans, hollister pas cher, north face, michael kors outlet, replica handbags, oakley pas cher, burberry, michael kors, michael kors outlet, nike blazer, new balance pas cher, nike free run uk, michael kors, true religion outlet, michael kors outlet, ugg boots, vanessa bruno

ninest123 said...

herve leger, longchamp, louboutin, soccer shoes, jimmy choo shoes, mac cosmetics, ghd, iphone cases, babyliss, insanity workout, hollister, north face outlet, north face outlet, soccer jerseys, hollister, ferragamo shoes, birkin bag, mcm handbags, mont blanc, bottega veneta, nike roshe, vans shoes, oakley, p90x workout, asics running shoes, chi flat iron, valentino shoes, nike trainers, gucci, baseball bats, new balance, reebok shoes, wedding dresses, nike air max, nike huarache, nike air max, abercrombie and fitch, celine handbags, instyler, timberland boots, nfl jerseys, hollister, converse outlet, vans, beats by dre, ray ban, lululemon, lancel, giuseppe zanotti, ralph lauren

ninest123 said...

moncler, wedding dresses, louis vuitton, juicy couture outlet, moncler, moncler outlet, louis vuitton, moncler, swarovski crystal, swarovski, canada goose, ugg boots uk, canada goose, moncler, moncler, ugg pas cher, karen millen, doudoune canada goose, ugg,uggs,uggs canada, canada goose uk, moncler, juicy couture outlet, replica watches, sac louis vuitton pas cher, hollister, links of london, supra shoes, bottes ugg, toms shoes, coach outlet, pandora jewelry, louis vuitton, marc jacobs, canada goose, canada goose outlet, canada goose outlet, moncler, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, pandora jewelry, pandora charms, canada goose, thomas sabo, louis vuitton, montre pas cher

Copyright@Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik theprofmie