Wednesday, 25 January 2012

Yankee Kun To Megane Chan

Konnichiwa..drama ini merupakan drama jepun tahun 2010..tp rasanya x salah kot tuk aku share dgn korg..cite ini memg dh lama aku nk tgk dan masa aku b'jln di TS tahun lps, aku ada t'nmpk dvd ni..so, tanpa buang masa aku pun terus beli ar dvd ni..lgpun harga promosi..RM19.90..hehee..memg best giler cite ni....

Drama Yankee Kun To Megane Chan dibuat adlh b'dasarkan anime b'siri oleh Miki Yoshikawa 

Sinopsis
Cerita ini m'gisahkan Shinagawa Daichi seorang pelajar nakal di sebuah sekolah & jg m'gisahkan Adachi Hana seorang pelajar perempuan yg ingin m'jadi perempuan normal..yg mane dia ni dulu seorg budak gangster..selalu je b'lasah & pukul org...Perangai Hana b'ubah slps dia dipujuk oleh atuknya..dan dia jg tlh b'pindah di sebuah sekolah & di dlm kelas dia tlh memegang jwtn ketua kelas..Yang mane dia m'dpt satu kelas dgn Shinagawa.. Shinagawa jg mrupakan seorg yg gangster dan jg seorg yg malas..buktinya, dia selalu suka melepak di bangunan atas sek..dan tidak memasuki kelas..dia ini m'punyai seorg kakak di rumah..tp selalu je dibuli oleh kakaknya sejak dia kecil lg..Bukan itu shj,sebenarnya dia ni m'punyai cita-cita yg besar iaitu dia ingin m'gambil alih klinik kepunyaan ayahnya sendiri. Namun, ayahnya tdk berapa yakin dgn kebolehan Shinagawa & b'setuju utk m'beri pd kakaknya sahaja..
 

Di sekolah, Shinagawa tlh b'kawan dgn seorg pelajar iaitu Adachi Hana..yg mana dia ni selalu je m'ganggu Shinagawa Kun tido dlm kels dan memaksa Shinagawa m'undi dia utk dilantik sbg ketua kelas..Bukan itu shj, Ada-chan jg tlh memaksa Shinagawa utk menjawat jwtn Timbalan Pengerusi Perwakilan Pelajar.. malahan, pelajar di sekolah jg anti dgn Shinagawa krn mereka tdk suka dgn sikap gangsternya. Semasa Ada-chan memegang jwtn pelbagai mslh b'laku..malahan, beberapa kumpulan gangster sering saja dtg ke sekolah kerana mereka mahu b'lawan dgn Ada-chan..tp biasanya Shinagawa yg tlh cuba m'rahsiakan identiti sebenar Ada-chan dgn melawan kumpulan gangster t'sebut sehinggalah pd suatu hari Ada-chan t'paksa b'lawan dgn kumpulan gangster t'sebut & akhirnya identiti dia tlh diketahui oleh sume pelajar..Akhirnya, dia jg b'sedia utk melepaskan jawatan yg dipegang, namun sume pelajar sekolah tdk b'setuju dgn p'letakan jwtn Ada-chan..

Cast : Narimiya Hiroki as Shinagawa Daichi & Naka Riisa as Adachi Hana

Komen :
~ Cerita yg fun, enjoy menontonnya, wlupun ade part sedih..byk jg part gaduh2x..hehee
~ Wlupun cite ni lawak dan psl budak nakal tp msh ade jg nilai murni & pengajaran dlm cite ni..
~ cite ni memang best, xsia2x je beli DVD.hihii
~ aku bg star 9/10.. =)

10 comments:

9n0L4 said...

mesti byk dan berlambak koleksi dvd cite jepun dan korea kan. nak pinjam. hehehehe. ;)

Anonymous said...

Very descrіptіve artіcle, Ι lοved that bit.

Wіll thеre be a рart 2?
Also see my page :: ifix4you - ios 5.1.1 jailbreak

Anonymous said...

Great bеаt ! I wiѕh to apprеntice
whilе you аmend youг ωebsite, how
саn і ѕubscribe for a blοg web site?
Тhe acсount helped me a acceptable deal. I hаd been tiny bit
aсquainted οf this уour bгoadcast offеred bright clear idеa

my site ipad repair malaysia

Anonymous said...

It's really a nice and helpful piece of information. I am happy that you shared this helpful information with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

my web page ... ipad Repair pj

Anonymous said...

Hellο i am κavin, іts my first occasion to commenting аnywhеre, whеn i read thiѕ рarаgraph i thought i
could alѕo create comment due to thiѕ brilliant post.


My ѕite: iphone repair bangsar

Anonymous said...

What i don't realize is in truth how you'rе no lоnger actuаllу а lοt more neatly-аppreciated than
you mіght be nοw. Yοu're very intelligent. You realize therefore considerably in terms of this matter, produced me in my view believe it from so many numerous angles. Its like men and women don't sееm tο be іnvolved unleѕs it's something to accomplish with Lady gaga! Your own stuffs excellent. Always take care of it up!

My web blog :: http://ipadrepairds.livejournal.com/672.html

ninest123 said...

nike air max, longchamp, uggs on sale, louboutin pas cher, ugg boots, louboutin shoes, nike free, ray ban sunglasses, air max, longchamp outlet, longchamp outlet, gucci outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, tiffany jewelry, jordan shoes, louboutin, ralph lauren pas cher, louis vuitton outlet, sac longchamp, tory burch outlet, louboutin outlet, louis vuitton outlet, kate spade outlet, oakley sunglasses, nike free, louis vuitton, oakley sunglasses, prada outlet, air jordan pas cher, longchamp pas cher, tiffany and co, replica watches, christian louboutin outlet, chanel handbags, michael kors, burberry, polo ralph lauren outlet, oakley sunglasses, nike outlet, louis vuitton, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, prada handbags, replica watches, louis vuitton, nike roshe run, ugg boots, nike air max, polo ralph lauren outlet

ninest123 said...

coach outlet, air force, nike blazer, ugg boots, replica handbags, true religion jeans, kate spade handbags, ray ban uk, nike air max, vans pas cher, true religion jeans, true religion jeans, hollister pas cher, michael kors outlet, vanessa bruno, lululemon, lacoste pas cher, new balance pas cher, mulberry, michael kors outlet, michael kors outlet, ray ban pas cher, tn pas cher, ugg boots, michael kors outlet, converse pas cher, burberry outlet online, oakley pas cher, nike air max, nike roshe, true religion outlet, michael kors, michael kors, michael kors outlet, ralph lauren uk, abercrombie and fitch, nike free run uk, burberry, hermes, nike air max, hollister, michael kors, coach purses, timberland, sac guess, hogan, north face, coach outlet, north face, michael kors

ninest123 said...

nike air max, nike trainers, oakley, nike huarache, ferragamo shoes, wedding dresses, north face outlet, jimmy choo shoes, ralph lauren, north face outlet, bottega veneta, nike air max, louboutin, chi flat iron, soccer shoes, gucci, instyler, hollister, herve leger, reebok shoes, longchamp, hollister, soccer jerseys, asics running shoes, ray ban, vans, abercrombie and fitch, babyliss, birkin bag, mac cosmetics, mont blanc, new balance, converse, ghd, vans shoes, giuseppe zanotti, iphone cases, converse outlet, celine handbags, baseball bats, valentino shoes, hollister, mcm handbags, p90x workout, nfl jerseys, beats by dre, insanity workout, timberland boots, lululemon, nike roshe

ninest123 said...

coach outlet, pandora jewelry, barbour, supra shoes, moncler, ugg,ugg australia,ugg italia, hollister, toms shoes, marc jacobs, sac louis vuitton pas cher, doudoune canada goose, juicy couture outlet, canada goose outlet, links of london, pandora charms, bottes ugg, louis vuitton, wedding dresses, thomas sabo, canada goose, louis vuitton, karen millen, moncler, louis vuitton, montre pas cher, canada goose, ugg,uggs,uggs canada, lancel, swarovski crystal, ugg boots uk, canada goose, canada goose uk, replica watches, moncler, canada goose outlet, moncler, moncler, moncler, pandora jewelry, juicy couture outlet, canada goose, louis vuitton, swarovski, moncler outlet, moncler, barbour jackets, pandora charms, ugg pas cher

Copyright@Segala yang tercatat di atas adalah Hak Milik theprofmie